Well, ‘I’ might be a bit exaggerated, but at least I started it.
What happened. A couple of months ago I came back from Curacao and thought my bag was stolen. My bag with EVERYTHING in it. So I blocked my credit cards and all at once. The other day I was unable to get money. And although I got my bag back, the cards remained blocked off course.
With my passport I could go to the bank to get my own money. But the ING bank had the guts to charge me 12,80 euro to pay for my own money. Twelve euro and eighty cents! Can you believe that? Ridiculous! I was so mad that I did not only complained at the bank but also wrote an email to several Dutch TV consumer programs.
And yesterday evening, to my big surprise, one of those programs, Radar (sorry, wasn’t Kassa), did mention my mail. The did not say my name but talked about ‘a girl’ (how funny is that) that had send them an email. The did do some research and my bank (ING former Postbank) happened to be the only bank that charges money to get your own money from the bank. All the other banks do it for free.
And now you can see the influence those journalist, TV programs, have. The ING promised to make money withdrawal with a ID free very soon.
Funny what a simple email can do. I like it.
This was the mail. In Dutch, sorry:
Geachte lezer van Radar en Kassa,
Onlangs zijn mijn passen gestolen (dacht ik maar dat is een ander verhaal) en dus heb ik mijn passen geblokkeerd.
Dat kan via passenregistratie centraal zeer snel gedaan worden.
Daarna heb je dan ook geen pas meer die nog werkt wat ook de bedoeling is.
En dus kon ik nergens meer geld opnemen behalve bij de ING met een legitimatie. Nou kan dat niet op elk ING kantoor, alleen op een origineel kantoor. Ik was oorspronkelijk postbankgebruiker, de ouderwetse giro. Ben nu door die fusie gedwongen aan het bankieren bij de ING. Dus de ING kantoren zijn lang niet allemaal origineel want de postbank was veel breder in het land gezaaid dan de ING.
Naar een dergelijk kantoor gereden (andere kant van de stad als een van de weinige na 16.00 uur nog open). Bleek het inderdaad wel te kunnen maar kosten met zich mee te brengen.
12,80, u leest het goed, twaalf euro tachtig!
Dat je moet betalen om je eigen geld op te nemen is al vreemd want banken verdienen veel geld aan mijn geld. Op de rekening levert het nauwelijks rente op en zij kunnen er mee handelen e.d. Maar desondanks had ik een eurootje of anderhalf nog willen betalen maar 12,80! Zijn ze gek geworden vroeg ik dan ook aan de aardige mevrouw achter de balie dit dit ook niet kan helpen. Ik zou me doodschamen in haar plaats om dit te moeten verkopen aan klanten.
Ik ben zonder geld vertrokken en de mevrouw achter de balie heeft ter plekke een klacht voor mij in het systeem gezet.
Dit alles vorige week donderdag meen ik.
Vandaag ben ik teruggebeld door iemand van klachten die notabene zelf ook zei dat ze het een idioot hoog bedrag vindt. Het wordt in het systeem als kennisname gearchiveerd en ze zou het in het team bespreken.
Dan had ze de klacht ook nog verkeerd begrepen en wilde ze me de 12,80 terugbetalen. Dus als je klaagt kun je het nog terugkrijgen ook!
Lijkt me een item waar jullie meer voor alle klanten kunnen bereiken dan ik in mijn eentje.
12,80 voor je eigen geld nota bene.
Alsof je het voor je plezier doet, alsof het al niet erg genoeg is dat je pasjes gestolen zijn bv.